Treballar per projectes a l’etapa 0-3

Treballar per projectes a l’etapa 0-3

És viable realitzar projectes a l’etapa 0-3? De quina manera i com? Sobre quins temes? Aquestes són algunes de les preguntes que una persona adulta es pot fer. Últimament està molt de moda parlar sobre el treball per projectes en l’àmbit educatiu, però, de quins...
L’infant capaç

L’infant capaç

A l’etapa 0-3, sovint ens referim a “l’infant capaç”, però què entenem per capaç? Segons el diccionari, capaç és qui té capacitat, qui és apte o hàbil per fer una cosa que és possible d’assolir. Sabem que un infant és capaç d’assolir molts aprenentatges, però hem...
Les vacances i els infants: una manera de descobrir el món 

Les vacances i els infants: una manera de descobrir el món 

Durant les vacances i els infants tenen la necessitat de sortir a explorar el món que els envolta. L’escola bressol es posa en “stand-by” durant unes quantes setmanes. Tenen molt de temps per experimentar, olorar, palpar i descobrir infinitat de coses noves a través...
L’aigua en la vida quotidiana a l’escola infantil

L’aigua en la vida quotidiana a l’escola infantil

A l’etapa 0-3, sovint ens referim a “l’infant capaç”, però què entenem per capaç?Segons el diccionari, capaç és qui té capacitat, qui és apte o hàbil per fer una cosa que és possible d’assolir.Sabem que un infant és capaç d’assolir molts aprenentatges, però hem d’anar...
La família a l’Escola Bressol Upetita

La família a l’Escola Bressol Upetita

Quan parlem de família de l’escola bressol Upetita ens referim a totes les persones que formen part de la vida dels infants. No es contempla l’infant com a usuari de l’escola, sinó a tota la seva família, que són part imprescindible per donar sentit a l’etapa de 0 a 3...
Sortir a passejar pel barri

Sortir a passejar pel barri

Quan sortim de l’escoleta sortim de la zona de confort. Tenim l’oportunitat de descobrir nous fenòmens. Si les sortides es van fent setmanalment, amb els mesos observem com van passant les estacions i com canvia el paisatge que veiem: a la tardor, als...
Els infants s’han de moure per aprendre

Els infants s’han de moure per aprendre

Moure’s i fer-ho amb llibertat és una necessitat de l’infant. Cada vegada hi ha més consciència de la importància del moviment en la primera infància i és que els infants aprenen i es comuniquen primer a través del moviment. Quan parlem de moviment lliure ens referim...
Respectar el plor dels infants

Respectar el plor dels infants

Sabem què és plorar? Podem dir que és una resposta emocional natural que totes les persones experimentem al llarg de la nostra vida. Les emocions que exterioritzem mitjançant el plor poden ser diverses, com l’alegria, la por, la tristesa, etc. Durant molts anys, el...
Els límits amb els infants com a acte d’amor

Els límits amb els infants com a acte d’amor

Puc posar límits sense cridar? Des de quina edat són necessaris els límits? Què vol dir posar un límit? Com podem acompanyar les rebequeries?, aquestes són algunes de les preguntes que sovint fan les famílies en el seu dia a dia quan han de posar límits. Segurament...
Festes i tradicions a l’escola bressol

Festes i tradicions a l’escola bressol

A l’etapa 0-3, sovint ens referim a “l’infant capaç”, però què entenem per capaç?Segons el diccionari, capaç és qui té capacitat, qui és apte o hàbil per fer una cosa que és possible d’assolir.Sabem que un infant és capaç d’assolir molts aprenentatges, però hem d’anar...