Els límits amb els infants com a acte d’amor

Els límits amb els infants com a acte d’amor

Puc posar límits sense cridar? Des de quina edat són necessaris els límits? Què vol dir posar un límit? Com podem acompanyar les rebequeries?, aquestes són algunes de les preguntes que sovint fan les famílies en el seu dia a dia quan han de posar límits. Segurament...
Festes i tradicions a l’escola bressol

Festes i tradicions a l’escola bressol

A l’etapa 0-3, sovint ens referim a “l’infant capaç”, però què entenem per capaç?Segons el diccionari, capaç és qui té capacitat, qui és apte o hàbil per fer una cosa que és possible d’assolir.Sabem que un infant és capaç d’assolir molts aprenentatges, però hem d’anar...
Aprendre anglès a través de la música a les primeres edats

Aprendre anglès a través de la música a les primeres edats

Vivim envoltats de melodies que ens ajuden a viure millor. Ja ho va dir Nietzsche : “sense música, la vida seria un error”. Si els experts afirmen que la música encén infinitat de capacitats d’aprenentatge, per què encara poc sovint forma part del dia a dia dels...
Les rutines d’higiene a l’escola bressol Upetita

Les rutines d’higiene a l’escola bressol Upetita

A l’escola bressol UPetita, la quotidianitat és un eix fonamental en el dia a dia dels infants. Quan parlem de quotidianitat ens referim a donar valor a les petites rutines que els infants van adquirint a poc a poc, com per exemple, els moments de cura. Sabem que els...
Per què és bo portar els infants a coll?

Per què és bo portar els infants a coll?

“No l’agafis a coll que s’acostumarà!”, “Sempre vol anar a coll”… Segur que en algun moment o un altre hem escoltat frases com aquestes o d’altres pel fet d’agafar als nens i nenes a coll. Molts hem crescut amb la idea de que si els agafem, els estem malcriant....
Ciència a l’Escola Bressol Upetita

Ciència a l’Escola Bressol Upetita

Una escoleta amb infants de 0 a 3 anys que fa ciència? Les persones adultes que ho heu llegit segurament mostreu estranyesa, però l’explicació és molt senzilla. El desig d’entendre el món a través de la pròpia intervenció és compartit per investigadors i infants, i...
L’observació, una eina imprescindible de les mestres d’infantil

L’observació, una eina imprescindible de les mestres d’infantil

L’observació és un dels pilars més importants a l’hora d’acompanyar de forma respectuosa els infants. Quan parlem d’observar els infants, en el primer que pensem és en reconèixer les necessitats físiques i emocionals que tenen per poder cobrir-les, però més enllà...
Les joguines són sexistes?

Les joguines són sexistes?

Jugar per a un infant és la possibilitat de retallar un trosset de món i manipular-lo per entendre’l», Francesco Tonucci. Si fem cas a l’afirmació de Tonucci, sembla fàcil i que tot vagi a favor de que nens i nenes juguin lliurement, puguin conèixer el món on vivim i...
La importància de l’art en la primera infància

La importància de l’art en la primera infància

L’art en la infància és una necessitat. Sembla una frase molt òbvia, però cal parar atenció a com oferim oportunitats artístiques a l’infant i com l’acompanyem en el camí d’expressar-se. L’art, en totes les seves vessants, ens ofereix la possibilitat de crear,...